"En pappersstad till en papperstjej"

"Kanske alla strängarna i honom brast".
 
"I natt, älskling, så ska vi ställa en massa saker till rätta. Och ställa till ett helvete på annat håll. De som är sist ska bli först, de som är först ska bli sist; nu jävlar ska de ödmjuka få besitta jorden. Men innan vi kan omskapa världen på det här radikala viset måste vi åka och handla."

"DU SKA ÅKA TILL PAPPERSSTÄDERNA
OCH DU SKA ALDRIG ÅTERVÄNDA"
 
"Jag. Kommer. Att. Sakna. Dig."
 
"Enligt mitt sätt att se det får alla uppleva ett mirakel. Till exempel så kommer jag troligen aldrig bli träffad av blixten eller få nobelpriset eller bli diktator i en liten önation i Söderhavet eller drabbas av obotlig öroncancer eller självantända."
"Jag visste hur hon luktade och jag visste hur hon var mot mig och jag visste hur hon var mot andra och jag visste att hon gillade Mountain Dew och äventyr och dramatik och jag visste att hon var rolig och smart och helt enkeltmer än vi andra."
 
"Versalreglerna är så orättvisa mot orden i mitten."
 
"Alla lika sinnessjukt maniska efter att äga saker, saker som är papperstunna och papperssköra."

"För evigt är sammansatt av flera nu."
 
"Jag säger inte att man kan överleva allt. Bara allt utom det sista."
 
Favoritcitat från Pappersstäder av John Green
Favoriter, Sånt som känns | |
Upp