Om en helg

vi sitter vid datorn, tävlar mot tusentals andra om att få biljetter till någon av de sista kent-konserterna. i oktober ser vi dem tillsammans, för första och sista gången. glada över vår uppenbara framgång äter vi indisk lunchbuffé (obegränsat med naan är 50% himmelrike och 50% nära döden-upplevelse), jag betalar 150 riksdaler för att sluta vara en trafikfara när jag cyklar till jobbet (translate: klipper luggen) och vi vandrar hand i hand till gammliavallen där vi kikar på roller derby och försöker komma på bra namn för min framtida karriär (förslagsvis: turbo-thea, thealicious eller therrantino men ingenting är bestämt ännu så feel free osv).
 sedan checkar vi in på hotell i stan där jag bor, pga lyxigt. på kvällen träffar vi vänner, lyssnar på föreläsningar om urbaniseringens baksida (vilket enligt min opinion är en överflödig titel pga kan inte komma på någon framsida) och om hur livet ser ut för en papperslös flykting från iran. sedan följs vi till en pub där jag utan ett ögonblicks tvekan beställer min extremt fabulösa favoritdrink som smakar skumbanan (den som kom på att omväxling förnöjer hade bara sjukt dålig känsla för what's good and what's bloody fantastic). där sitter vi fyra personer i två mastodonter till fåtöljer innan det blir dags för pommes, smältost och slutligen fluffiga hotelltäcken och en varm famn
 sedan vaknar vi innan klockan ringer och hinner således njuta länge av hotellfrukosten som toppas av våffelhjärtan med grädde och blåbärssylt (finns det någon forskning på varför frukost är så mycket godare när du sover borta?)(svara inte att det beror på att det är bättre utbud på hotell – i don't know about you men min kylskåpshylla inhyser endast sagolika fabrikat). sedan är vi lite kulturella och kikar på utställning innan jonathan möter sin största fasa, shoppingcentret avion, i jakt på ett par nya jeans. (vår framgång fortsätter). helgen avrundas med alldeles för mycket mat på oleary's pga. tog fel på matchstarttiden och att äta är den bästa sortens tidsfördriv. sedan rullar vi hemåt, kikar på serier och somnar tätt, tätt intill strax innan klockan slår midnatt
Livsrapportering | |
#1 - - Daniella 🌙:

Älskar att Kent släpper så många extrakonserter så att alla som vill får gå <3 de har släppt två eller tre extra nu i Gbg och två extra i Sthlm

Svar: verkligen fint! hoppas alla fått sig en biljett nu :) var ska du se dem?
Thea

#2 - - Linnea Aurora:

OBESGRÄNSAT MED NAAN!!<<33333

Svar: I KNOOOOOOOW, it was heaven!<333
Thea

#3 - - Lili:

Det låter helt fantastiskt. Obegränsat med naan, våfflor, rollerderby... åh. <3

Svar: det var verkligen en himla fin helg <3
Thea

Upp