En fredag

Fredag! Vaknade intill den här fina ca 10.30 och efter den vanliga "vi borde stiga upp nu" "ja" "nu borde vi stiga upp" "du först" "nej du först" "nej men okej, nu måste vi upp" "ja" så gick vi tillslut upp och parkerade inne i stan för promenad, lunch och fika innan arbetspasset som separerade mig och helgen skulle ta sin början.

Ps. älskar att ha en partner som tycker det är helt ok att jag bara springer iväg utan förvarning. Som lugnt går i sin egen takt nerför trappen. Som tycker det är helt normalt att jag trycker mig mot väggar eller kurar ihop mig bakom stolpar för att kunna föreviga honom i det sista av januarisolen med hörlurar som matchar parkeringshuset perfekt.
Vi gick ner till älven där folk stannat till för att njuta i solljuset. Tänk att den faktiskt börjat värma ansiktet nu, en sån lycka!
Vi ägnade ungefär en timme av fredagsförmiddagen åt att bara vandra runt bland skuggor, solkatter, blänkande is och glittrande snö. Så fint för själen, att få leta lite kreativitet i omgivningen igen.
Sedan åt vi lunch. Blomkålssoppa för min del. Och kaffe och kaka, såklart. Sedan upptäckte jag att min hemnyckel var försvunnen och efter en mindre ångestattack behövde jag åka till jobbet. "Får lösa det senare" tänkte jag *positivt* fastän jag egentligen ville ställa mig på torget och skrika. Blev alltså himla glad när jag hittade nyckeln under förarsätet och bara blev någon minut sen till redaktionen.
Efter veckans allra stressigaste pass gick jag över en tyst parkering täckt av blötsnö, vred om nyckeln och åkte hem. Ikväll har vi sett på spåret och fy sjutton vad svårt veckans avsnitt var! 

Imorgon tänkte vi gå på bio, och framöver tänkte jag återuppta berättelsen om Island. Hoppas ni har en fin helg ♥
Livsrapportering | |
#1 - - Lili:

Helt otroliga bilder! Speciellt de två första och den med skuggan intill klottret på väggen. Du har verkligen ett imponerande öga för foto.

Svar: Alltså, tack! Så fina ord du lämnar här hos mig!En får väl hoppas det, jobbigt att slösa bort tre år och hundratusen i studieskulder om det inte hade resulterat i ett hyfsat bildseende i alla fall (fastän smaken såklart är olika för alla, så egentligen bara; tack!!!!)
Thea

Upp