Livet

Hej på er! Jag lever och mår och flänger runt i vanlig ordning. Tänk att det snart är midsommar, tänk att jag precis börjat jobba efter 49 dagar ledigt och tänk att jag numera bor i Norrbotten?! Livet kan verkligen gå så himla snabbt ibland. Nu har det i alla fall börjat lugna ner sig och jag tänkte visa er lite vad jag varit med om de senaste veckorna. Det är visserligen ungefär samma bilder som på instagram, men om inte annat är det ju fint för mig att läsa om den här tiden om några år.
För några veckor sedan åkte jag och Jonathan upp och hälsade på i ett vårigt Skellefteå. Bland annat var vi på besök hemma hos mormor och fikade oss mätta på kakor.
Dessutom besökte vi en massa olika stränder där jag samlade strandfynd som jag ska pyssla lite med framöver. På kvällen blev det en roadtrip inåt landet, till Fällfors, marranäsvältan och slingriga små skogsvägar. Det var fint!
Det mesta av den senaste tiden har jag dock spenderat i Sundsvall. Jonte jobbar skift så mycket av tiden har jag mest ägnat åt att prokrastinera allt jag egentligen borde göra (dvs sett ungefär en miljon serier på netflix istället för att fixa med uställning och hemsida). 
En natt tog vi oss ändå upp till Bureplatsen. Det är en av mina absoluta favoritplatser i Sundsvall och det är så himla fint att åka på de här små ävertyren med min bästa person <3
Här är lite annat vi hittat på; pizzapicknick vid sidsjön, beundrat fina kvällsrodnader på himlen, åkt rutschkanor och simmat bland små fiskar på äventyrsbadet och firat skatteåterbäringen med indisk mat och uteservering! Förra veckan hälsade jag på Malin i Västerås (så himla fin stad <33) och så hann jag  träffa Linda och Diana i Stockholm där vi åt kladdkaka och kikade på årets examensutställning (tänk att det är ett år sedan vi själva var där). På lördagen var det äntligen dags för mig och Jonathan att se Muse i Globen och det var så så så bra!
Dessutom har vi spenderat en natt här – i Granö. Det är ungefär världens driftigaste lilla by vars turistföretag anlitat mig som fotograf till deras marknadsföring, så jag var där och rekade inför kommande fotograferingar.
Hur drömmigt är det inte? Här åt vi fantastiskt god mat, trampade trampbåt på Umeälven och njöt av utsikten från vårt rum (läs: supermoderna trädkoja). 
Och så här fin är sommaren vid midnatt i västerbottens inland. Älskar det <3
På onsdagen bilade vi hemåt och passade på att bestiga sveriges största flyttblock på vägen. 
Och idag har jag jagat ramar på second hand (lyckades fynda en bråkdel av det jag behövde..), köpt min tredje baddräkt för sommaren och en kaffekopp att ha på jobbet. Dessutom har jag tagit mig i kragen och ÄNTLIGEN kommit igång med företagsinbjudningarna till sommarens utställning.

Hoppas allt är bra med er, ska försöka att inte dröja så länge till nästa gång <3







Livsrapportering | |
#1 - - Daniella 🌙:

vad fint att få lite uppdateringar då och då. är helt kär i dina fotografier. <3

Svar: <3<3
Thea

Upp