Moldova ♦ part two

Andra dagen i Chișinău la sig molnen som ett tjockt täcke över staden. Jag, Jonathan och Veronica tog bussen till gallerian, MallDova, och drack kaffe högt upp i panoramacaféet, åt drömmig lunch på Seasons och roade oss i en spelhall där vi till slut (efter att Jonathan bankat skiten ur en hel hög med hajar) vann en igelkott i gelé. Sedan bestämde vi oss för att sakta vandra tillbaka mot lägenheten. Personligen tycker jag att det är bland de bästa sätten att upptäcka en stad. Du lägger märke till de små detaljerna på ett helt annat sätt än om du befinner dig i ett fordon.
Vi passerade så många fina byggnader, fasader, grindar och så mycket klotter jag önskar att jag förstått. Veronica hittade dessutom sin gata. Jag hade kunnat gå omkring ungefär hur länge som helst om inte fötterna gjort så himla ont och om det inte hade börjat spöregna ungefär fem minuter efter att vi kommit in genom dörren för att vila våra små trampdynor en stund. Himla fin dag var det i alla fall. Kvällen spenderades med ljusshow på parlamentsbyggnaden och med en enorm middag på Eli Pili.
Tredje och sista dagen tog vi bussen till en park i närheten av Dianas lägenhet.
Parcul Dendrarium var verkligen helt enorm, och fin fastän blommorna inte riktigt slagit ut ännu. Här vimlade det av brudpar men vi fokuserade mest på vår glass och på att hitta de finaste miljöerna att föreviga i pixlar.
Ungefär såhär. Samtidigt höll jag på att brinna upp/avdunsta/förkolnas (är en alldeles för varm människa som det är på vintern så sommaren är egentligen bara tre månader av bastuhäng för mig), men det var en väldigt mysig förmiddag. Till lunch blev det en fantastisk pizza på Andys pizza, sedan spenderade vi resten av dagen i stefan cel mare central park, där moldaviens ambassader anordnat en eu-dag för att sprida information om just sitt land. På kvällen hade dessutom svenska ambassaden (där Diana gör sin praktik) fixat livesändning av eurovision song contest-finalen i stockholm. Mysigt avslut på några riktigt fina dagar i östeuropa med mina bästa personer ♥. Hoppas verkligen att jag får återvända hit en dag, och att vi får upptäcka en annan del av världen ihop snart igen!

Livsrapportering, Utanför landsgränsen | |
#1 - - Veronica Jonsson:

<3

Svar: <3
Thea

Upp