Gryningsljuset spanar åt duvan

Det är lördag och alla måsten har förpassats till morgondagen. Jag sover ut, äter sen lunch, duschar länge och tar på mig de mysigaste byxorna jag äger. Sedan väljer jag noggrant ur min pysselhög - idag blir det den lilla blå boken jag hittade på loppis för 10 kronor. Den där jag tillverkar alla mina black-out-poems intill vackra naturbilder och illustrationer.
Jag bläddrar i mitt album med pressade växter och inser att jag måste ut och plocka ljung innan snön kommer. Den här vet jag inte vad den heter men jag kallar den hjärtan på tråd.
Och så dricker jag kaffe, såklart. Ur mina nya fina Stig Lindberg-muggar av benporslin.

Förresten, dikten som skymtar där uppe går så här:
 
Men det dramatiska flammande
gryningsljuset spanar åt duvan.
En missbelåtenhet återvänder.
Det vi förstår är sommarens grönska,
höstens nyanser och mjukt rundade lövmassor.
 
Livsrapportering, Sånt jag skapat | |
#1 - - Nathalie Isaksson:

Men så vackert! Gillar hur dikten tog sin väg fram, så fint :)

Svar: Men åh, tack!
Thea

#2 - - ISA:

åh jag vill också dricka kaffe ur sådana där fina muggar. Med fat! <3

SVAR: Åh vad jag känner igen det med!! hehe inte jämföra var det ja.. men alltså att vilja göra så mycket och ha så mycket planer att man inte vet where to start! frustrerande ju!

Egentligen är det rätt skönt att ålderskraven, eller vad man ska kalla det, förskjuts hela tiden. Jag menar, för 100 år sen *skulle* man väl ha barn och vara gift vid 20. Nu anses det som tidigt. Phju. Inte för man ska bry sig om krav från samhället men.. Kram och tack för kommentaren <3

Svar: alltså, det kanske låter knäppt, men kaffet blir verkligen så himla mycket godare när en dricker det ut fina muggar, haha! kram!
Thea

#3 - - Mohammedi's | Art, model & designer:

nice

Svar: tack!
Thea

#4 - - valeria:

åhh vad mysigt!

#5 - - Isabell:

Harsyra tror jag den heter, men hjärtan på tråd var snäppet finare.

Svar: Åh, jaha! Trodde de var gröna men de kanske blir mörkröda på höstkanten? Så fint med en växtexpert till bloggläsare hihi! Och fatta drömyrke att få döpa om växter?? Wow
Thea

#6 - - Jennie Lenita:

Men gud så inspirerande bilder du tar! Verkligen sådan jag älskar <3

Svar: Men åh, vad glad jag blir, tack så mycket!<3
Thea

Upp