Oldie but goldie

Djupdyker i gamla bildmappar och hittar ett fabulöst 90's kid ↑, oändligt fina minnen från första tiden på universitetet och screen shots från gamla hjärtesorger. Det är så fint, att ha allt dokumenterat. Att se sin egen utveckling, se relationer ta form, andra blekna bort och minnas allt en lärt sig på vägen till nuet.

Och nuet är torsdag. Dag före löning. Dag före fredagsfika. Dag före sista-jobbdag-innan-helg. Jag längtar efter sovmornar, långa lässtunder och att framkalla oktoberminnen från mina engångskameror.

Vad längtar ni efter?
 
Livsrapportering | |
#1 - - Frida:

Men åh åh åh ja precis, asså gamla mappar är ju som en karta över vad en var och vad som kunnat vara men inte blev och hur allt det så småningom ledde till vad en nu är. Det är så nostalgiskt och nästan ofattbart, hur mycket av ens resa som går att återfinna på gamla kort. Hur många foton som när de togs bara var en bild men nu står där med nästan självlysande fragment av vad som skulle bli.

Jag ska skriva uppsats hela långa helgen och ser verkligen fram emot det, älskar att djupdyka in i texter om sådant jag är engagerad i, och på söndag kommer lillasyster och hälsar på, vilket ska bli kul. Och som du säger, löningsfredag! Woop woop.

Svar: Ja, alltså det är verkligen så himla fint, och praktiskt! Det är så himla roligt att t.ex. kunna hitta en rolig bild för födelsedagsfiranden och andra fina tillfällen. Eller bara för ens minnens skull. Önskar dock att jag hade bättre ordning, just nu är allt bara huller-om-buller och det är i princip omöjligt att hitta något jag letar efter.
Åh vad spännande ! Och vad mysigt med besök <3
Thea

Upp