Om tankar, längtan och önskningar

Jag tänkte försöka påbörja någon slags journalistisk berättelse av allt material från Island. Det är totalt 16.000 bilder som ska sorteras, några ska redigeras, några kasseras, en och annan kanske raderas. Det är stunder som dessa som jag kan få ont i magen för att tanken slår mig att vi aldrig mer kommer sitta på tredje våningen i J-huset hela klassen, hjälpas åt att ta fram bildsekvenser som förmedlar en historia utan att behöva använda ord. Jag står på egna ben nu, och det är lika skrämmande som det är svårt.
 
Jag har förresten en text på drygt 2400 ord som hörde samman med mitt examensprojekt. Är det något ni skulle vilja läsa?
Det vankas helg, om ungefär åtta timmars arbete, och den är fylld av måsten. Några av dem är bra och roliga och de andra får jag helt enkelt acceptera att de måste göras ändå. I smyg hoppas jag på att kunna ta en liten sovmorgon och spendera en heldag på café också. Man måste för fan prioritera
 
Till dess att jag kikar in igen;
vad tänker ni på? vad längtar ni efter? är det något ni vill fråga mig?
har ni några önskerubriker? vad vill ni att jag delar med mig av? och hur mår ni?
 
Livsrapportering | |
#1 - - Frida:

Hallå hej! Jag längtar efter fettisdag, knoppar på träden, min födelsedag och en massa andra saker! Och helg då, men det gör man väl jämt och ständigt.

Vill passa på och ställa en fråga också. Den kan verka knäpp men det känns inte som att du är en speciellt dömande person så here it goes; hur ser din handstil ut? Har en liten "thing" för handstilar för att de nästan aldrig är som jag tänker att de borde vara.

Tjing hoppas du får en fin helg!

#2 - - Lili:

Jag vill jättegärna läsa din text! Och du, superfina bilder.

Jag längtar efter att kunna åka longboard igen. Och så längtar jag efter min och min pojkväns semmeldate på tisdag. <3

#3 - - ISA:

åh hoppas du fick till en heldag på café, himla fin sak det <3

#4 - - Linnea Aurora:

Jag vill läsa din text!!!!!!

#5 - - Joré Dirgélaité:

dina bilder är the bomb!!! och jag vill läsa din text med!

#6 - - Fanny:

Tänker på: att varje tisdag borde vara fettisdag
Längtar efter: att du ska blogga
Fråga: vad dagdrömmer du om och har du någon boomerang-tanke som ofta kommer tillbaka/som du aldrig riktigt tänker klart på
Önskerubrik: OM MIG, fast ja, om dig då
Dela med dig av: en mejladress för beundrarbrev. Och kanske listor? Älskar listor/sammanfattningar/frågor/whatever. Folk avslöjar alltid så roliga och spännande grejer i sådana
Hur jag mår: oförskämt bra med tanke på att det är måndag imorgon och jag måste stiga upp så tidigt att det kan klassas som tortyr

Mvh,
ditt största fan

#7 - - Johanna:

Hallå! Hade en hel del oläst härinne märkte jag, hehe.
Jag mår fint mitt i all påskledighet och hoppas även du hinner varva ner och njuta lite av vårsolen.
Eftersom att du inte verkar ha svarat på frågorna som ställts här tidigare så passar jag på också: du verkar ha rätt många tatueringar! Hur många har du, vad tänker du göra härnäst (om du tänker göra något härnäst) och vad skulle du absolut aldrig tatuera?

Upp