14 minnen från honom

Älskar den här bilden så himla mycket. Det är en av de 27 bilder som Jonathan förevigade på Islandsresan med sin engångskamera, alldeles i början av vår roadtrip. Vi har precis lämnat väg 1, det är slutet av augusti, och jag har äntligen fått återvända till drömlandet. Tycker jag ser så himla genomlugn och lycklig ut på den här bilden och det är så fint.
Här blir jag uppäten av ett litet vulkandjur som klottrats på en av Reykjaviks fasader.
Intill Gullfoss, som jag skrivit om här!
Från toppen av Eldfell på Haimaey, Vestmannaeyjar. Här kan du läsa om det.
En av nätterna vi sov i bilen. 
♥ ♥ ♥
Vid sagolandet kring Jökulsarlón, åh <3 
Och hit har jag inte riktigt hunnit i min lilla reseberättelse. Till de geotermiska fälten kring Myvátn på norra delen av ön, där svavelångan bubblar upp ur marken. Så himla fascinerande och knäppt.
Goðafoss, gudarnas vattenfall! Också norra Island, håll ut!
En stormig augustidag när molnen var lägre än bergen, men allt syntes ändå. Magiskt.
I arnarstapi, den lilla fiskebyn i väst.
En enorm svamp och något slags abba-café i Reykjavik (tyvärr inte något vi kunde gå in på).
I den botaniska trädgården i Akureyri och filosoferande på en telletubbie-karusell på ett köpcentrum i huvudstaden.
 
Det är så himla värdefullt för mig, att få se resan genom hans ögon, han som stuntar totalt i att tänka på utsnitt och ljus och bara fokuserar på att fånga ögonblicket. Det är så fint. Och ett bevis på hur mycket det faktiskt spelar in, att det i grund och botten är det som gör bilden. Ska försöka komma ihåg det.
 
Utanför landsgränsen, Vardagsflykt | |
#1 - - Daniella 🌙:

Magi. Ren jäkla magi.

Svar: Verkligen det bästa ordet för att beskriva detta, ja! Helt magiskt.
Thea

Upp