Favoriter från drömresan

Jonathan och dånet heter den här bilden. Jag har en tendens att döpa favoriter. Det känns så självklart, för jag tittar ju ofta på dem och då behöver de ett namn.

Skógafoss enorma vattenmassor faller fritt i 62 meter innan de kraschar mot marken. Det är helt magiskt att betrakta. Tänk så små vi är här i världen. 
Under vår resa blev det två besök till den här turisttäta platsen på islands sydkust. Besök under helt olika förhållanden - trollsk augustidimma och strålande septembersol. Sagoväsen och regnbåge.

De här bilderna är två av mina absoluta favoriter från drömresan och jag är himla sugen på att framkalla en, tänk poster-size, och hänga upp ovanför sängen. Det är ju bara så svårt att bestämma sig. Vilken är din favorit?
 
Favoriter, Utanför landsgränsen, Vardagsflykt | |
#1 - - Veronica Jonsson:

Tänkte först skriva REGNBÅGEN men sen började jag kolla på dem om o om igen och asså jaaaaa svårt. Beror typ helt vilken känsla du vill ha hängande i rummet. Det mörka mystiska eller drömmiga paradiset. Nu när jag kollat tusen ggr tror jag den första är min favvo tbh. Trots att den inte har en regnbåge (;

Svar: Asså tbh så är det typ regnbågen som ens gör att jag tvekar. DET ÄR EN REGNBÅGE liksom. Whyyyyyy måste det vara så svååååårt
Thea

#2 - - isabella:

det där ser ju helt underbart ut!

Svar: visst gör det?!
Thea

#3 - - jore:

alltså, så galet vackra bilder att jag tappar andan! svårt att välja favorit, den första bilden har ett alldeles fantastisk djup men den andra en grym komposition?? (och dubbla regnbågar hallååå). väljer båda!

Svar: men alltså, tack tack tack! haha alltså jag veeeeeet, har suttit med detta i DAGAR. och blir ändå inte klokare. åh! kanske får lotta tillslut, haha..
Thea

#4 - - Jennie Lenita:

Oj wow så vackert! :O

Svar: Men visst är det?! Helt galet!
Thea

#5 - - Erica Andersson:

alltså så sjukt vackra båda två men jag gillar nog med regnbågen liiite mer. vet inte varför men den bara är så sjukt fin

Svar: tack så mycket!<3 ja alltså en regnbåge är ju en regnbåge liksom, och den bilden har ju TVÅ. eller ja.. en och en halv i alla fall. det är så himla svårt att bestämma sig!
Thea

#6 - - Tilda Barkselius:

Wow vilka häftiga bilder! Jag älskade den med regnbågen känns som att den skulle göra sig väldigt bra som en fotoposter :)

Svar: Åh tack! Alltså jag tycker så mycket om den också, just pga. regnbågen. Aaaah, det kommer vara helt omöjligt att bestämma sig, haha!
Thea

#7 - - Jasmine:

Vilka fantastiska bilder! Att du lyckades fånga en regnbåge i en redan magisk bild är imponerande. Grattis!

Svar: Tack för din inspirerande kommentar. Till skillnad från det du beskriver har jag en självklar plats att kalla hemma, därav söker jag något nytt - om så bara i form av en resa med en början och ett slut för att sedan återvända hem till tryggheten.

Glädjande att läsa att du trivs så bra i Västerbotten. Jag hoppas att du snart känner dig riktigt hemma där med allt vad det innebär.

Må gott - och tack än en gång för orden.
Kram

Svar: Tusen tack, så kul att du gillar dem :)
Thea

#8 - - Skogsraah ☾:

Suuupefina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Thea

#9 - - Elin:

ÅH WOW! Island står högt upp på min lista att besöka ! Men först blir det Nya Zeeland. Ni verkar ha det sååå bra :D KRAM

Svar: Det förstår jag, det är helt fantastiskt! Så roligt, dit vill jag gärna åka någon gång. Kram!
Thea

#10 - - Amanda:

Gud vad fint det verkar vara! Island är ett av mina drömresemål.

Svar: Det är helt fantastiskt, åk om du får chansen!
Thea

#11 - - Linnea:

Alltså ÅH så häftiga bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Thea

#12 - - Ebba:

Svar: Hihi, ja dom är söta! Tack och kram!

#13 - - linah:

såå fint!! <3

Svar: Men åh, tack!
Thea

#14 - - rebeccafornstedt.blogg.se:

Men åh vad fint!!

Svar: Men visst är det?! Vill tillbaka nu nu nu!
Thea

#15 - - Cassandra Haraldsson:

Superfina bilder!

Svar: Tusen tack!
Thea

#16 - - felicia:

men alltså wow! de här bilderna är verkligen SÅ vackra. och så cool miljö dessutom

Svar: men åh, tack!!! ja, finns gott om dem på Island, haha! :)
Thea

Upp