Jag hade en gång en dröm jag inte visste om

Att följa en flodfåra in i en grönskande dal för att bada i en hemlig bassäng är en sån där dröm som du inte vet att du har haft förrän den blir verklighet. 
Islands äldsta bassäng fick jag äran att besöka redan i april, men då hade jag inga badkläder med mig *jättedumt*. Den blir naturligt uppvärmd från små rännilar som letar sig ner för bergssluttningarna som omger den, och trots att solen värmde himla skönt hade jag nästan hoppats på dimma - det måste vara helt magiskt där när luften är sådär alldeles trollsk!
Och jag som aldrig aldrig badar annars tog mig faktiskt ett dopp! Det blir verkligen error i hjärnan när ögonen ser en mörkblå övergiven bassäng men kroppen registrerar badtunnetemperatur. Nöjd vad jag i alla fall, som ni ser.
Ja, alltså. Ni ser ju ungefär hur drömmigt det är. 
Sedan följde vi flodfåran tillbaka till bilen med glaciären i ryggen. Mot nästa äventyr!
 
Utanför landsgränsen, Vardagsflykt | |
#1 - - Martina:

Så otroligt vackert!

Svar: Men alltså visst är det?! Helt galet!
Thea

#2 - - Anonym:

Men nääää 😍😍 Island är först på min näsa resa-lista, min bästis bor i höfn. Fast Island är så jävla dyrt. 1000isk är ju ca £5 och bussen från Reykjavik till henne kostar 10.000isk... :(

/Forbiddenforest.blogg.se

Svar: Men wow, så kul med en kompis att hälsa på! Ja, det är ju tyvärr det. Men om du är ute i god tid och planerar så kanske du hittar någon att samåka med? Det är ju enormt mycket folk i rörelse, året runt :)
Thea

#3 - - Susana :

Wow vilka bilder. Molnen kommer ifrån TGR kram

#4 - - j eliza:

såå fin blogg!

Svar: Tack så mycket! :)
Thea

#5 - - linah:

ha en grym helg!! <3

Upp